ابزار نجاری

ساخت وبلاگ

 کارایی انبر ها

انبر ها تحت عنوان یکی از مفیدترین ابزارها در هر جعبه ابزاری یافت می شوند. اما آیا می دانید بیش از ۲۲ نوع انبر با کاربردهای مختلف داریم؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی آنها پرداخته و شما را با کاربردهایی که هر یک از آنها آشنا کنیم.

انواع  و اقسام انبر و کارهایی که انجام می دهند

با مطالعه این محتوا می توانید  با انواع انبرهای متداول و حرفه ای و کاربردهای هر یک آشنا شده تا بدین وسیله در سریع ترین زمان ابزار مورد نیاز کار را یافته و کار را راحت تر و بهتر انجام داد. با ما همراه باشید.

انبر پرس 

این انبرها در شبکه و مخابرات استفاده می شود. انبری با  انعطاف پذیری بالا که معمولا در صنعت رایانه کاربرد دارد.

انبر پانچ

برای ایجاد اتصالات ثابت یا موقت مناسب است . آن همچنین مناسب متریال هایی مانند کاغذ، پارچه، چرم، واشر و پروفیل و … می باشد.

 

انبردست مورب

به عنوان انبر برش مورب، انبر برش جانبی و سیم برش شناخته می شود. فک به صورت یک لبه زاویه طراحی شده که برای برش سیم های ضخیم مناسب می باشد. در نجاری و همچنین کارهای الکتریکی نیز کارایی بسیاری دارد.

 

انبر بست شیلنگ 

تحت عنوان انبر بست شیلنگ یا انبر شیلنگ رادیاتور شناخته می شود. آن ها به منظور فشرده سازی شیلنگ طراحی شده اند و اتصالات را محکم تر می کنند.

 

دم باریک 

دم باریک بسیار انعطاف پذیراست . از آن می توان برای خم شدن، شکل دادن و برش سیم استفاده کرد. کاربردهای وسیعی دارند که در برق کشی، جواهر سازی و مهندسی شبکه مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انبر میخ کش

نوعی گاز انبر که عملکرد آن همانند برداشتن شی با ناخن است. قسمت بالایی فک به صورت منحنی ساخته شده تا  در هنگام خارج کردن میخ از چوب یا دیوار، برش و خراشیدگی ایجاد نکند. لازم به ذکر است که از این وسیله کاربردی جهت قطع کردن میخ نیز استفاده می شود. در ضمن نگه داشتن اشیاء نیز با این میخ کش امکان پذیر است که می بایست نیرو به صورت یکنواخت وارد شده و از تمامی لبه فک کمک گرفته شود. 

 

انبر میخ کش

نوعی گاز انبر که عملکرد آن همانند برداشتن شی با ناخن می باشد. قسمت بالایی فک به صورت منحنی بوده تا سبب خراشیدگی یا برش در هنگام خارج کردن میخ از چوب یا دیوار نشود. لازم است بگوییم که از این وسیله کاربردی جهت قطع کردن میخ نیز استفاده می شود. در ضمن می توانید با این میخ کش اشیاء را نگه دارید که می بایست نیرو به صورت یکنواخت وارد شده و از تمامی لبه فک کمک گرفته شود.

 

انبر خار باز کن 

این محصول همچنین به عنوان انبر حلقه، انعکاسی وحلقه قفل شناخته شده است. به شیارهای دایره ای یا جسم گرد دیگر متصل می شوند. هنگامی که بسته می شود، حلقه می تواند آزادانه چرخش کند، اما نمی تواند به چپ بچرخد. آنها معمولا برای چرخ دنده ها در دوچرخه های کوهستانی و وسایل نقلیه مشابه استفاده می شوند.

 

انبر خار جمع کن

برای بستن خار( قطعه‌ای شبیه واشر  که جهت نگهداشتن یا قفل چند قطعه به همدیگر استفاده می‌شود.) در دو نوع سر راست و سر کج عرضه می گردد که طراحی آن ها جهت بستن خارهای دور از دسترس مناسب است. یک فنر دارد که برای راحتی کاربر هنگام باز و بسته شدن آن در نظر گرفته شده است.

 

انبر کلاغی

تحت عنوان انبر شیار مشترک و یا انبر سرکج شناخته شده و در دسترس قرار می گیرند. به زبانه‌های کشویی و قابل تنظیم که نیمی از این زبانه‌ به صورت منحنی و نیم دیگر آن نیز صاف است مجهز می باشند. برای راحتی هرچه بیشتر کاربران،انبر کلاغی در سایزهای مختلفی ساخته شده‌اند و برای انجام کارهای خانگی نیز بسیار مناسب هستند.

 

انبر سیم پیچ 

فک های این ابزار از دو رشته تشکیل شده است که یکی ازدیگری  بزرگترمی باشد. سیم پیچ در اطراف فک ها به طور عمده در جواهرات استفاده می شود تا کلاه ها، سیم های گوش و تعدادی از اجزاء حلقه شکل دیگر را تشکیل دهند.

 

انبر باتری 

به طورکلی در صنعت خودرو برای حفظ پیچ و مهره بر روی باتری های ماشین و کابل های جهنده مورد استفاده قرار می گیرند. فک پایین تر کمی کوچکتر بوده و هر دو فک خیلی ضخیم هستند تا آنها را با دوام تر کند.

 

دم باریک سر کج 

از فک هایی تشکیل شده است که در زاویه ۴۵ یا ۹۰ درجه خم شده اند. در ساخت جواهرات، کارهای الکتریکی و سایر مشاغل که با شکل دادن سیم ارتباط دارند، مفید هستند.

 

انبر فنر ترمز های کاسه ای

از ابزارهای مفید خودرو ی باشد. این انبردستها در واقع چند منظوره می باشند که کار تعویض لنت را به خوبی انجام  می دهند. برای تعویض لنت ترمز های کاسه ای بعد از قرار دادن لنت در جای مخصوص خود باید فنر نگهدارنده آن را به صفحه پشت لنت متصل کنیم که عملا بدون این انبر نه تنها غیر ممکن بلکه کار وقت گیر و بسیار سختی نیز می باشد.

 

انبر بوم کش نقاشی 

یک ابزار ارزشمند برای هنرمندان است که برای کشیدن پارچه روی بوم استفاده می شود. یک انبر خوش دست که از فلز بسیار محکم ساخته شده و روی دسته ها دو روکش پلاستیکی قرار گرفته که برای گرفتن این انبر بسیار مناسب است، علاوه بر آن فک های این بوم کش دو روکش پلاستیکی بسیار خوب دارند که به راحتی می تواند هر پارچه ای را گرفته و با کشش مناسب روی بوم قرار دهد.

 

انبردست ترکیبی 

چند منظوره بوده و مناسب گرفتن قطعات، باز و بسته کردن پیچ و مهره و همچنین برش سیم وکابل می باشد. این انبردست فک هایی دارد که  برای راحت تر گرفتن قطعات طراحی شده است.

 

انبر پلمپ 

این انبر برای پرچ کردن و متصل کردن کاغذ ساخته شده است. البته کاغذهایی که دیگر نیازی به جدا کردن آنها نیست. با این ابزار دستی می توان تعداد زیادی کاغذ با عمق و قطر مختلف را پرچ کرد. پس از قرار دادن دو پرچ در دو طرف دهانه‌ی این وسیله و قرار دادن کاغذها بین این دو با وارد کردن فشار به دسته‌ها، دو طرف دهانه به هم نزدیک شده و پرچ را داخل کاغذ فرو می‌کنند. با این روش کاغذها طوری به هم وصل می شوند که نمی توان آن ها را از هم جدا کرد.

 

گاز انبر

جهت گرفتن موقت یک جسم و یا قطع کردن آن استفاده می شود. همچنین آن ابزاری پرکاربرد در کفش دوزی، پینه دوزی، نجاری و … می باشد.

 

ما را در سایت ابزار نجاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دکترابزار drabzar بازدید : 148 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 18:35

میخکوب بادی مناسب است یا میخکوب شارژی

شاید سوال بسیاری از کاربران این باشد که کدام یک از میخکوب ها برای خرید مناسب هستند. نوع بادی آن ها بهتر است یا نوع برقی؟ آیا نوع شارژی قدرت لازم را برای انجام کار دارد و به طور کلی هر کدام از این دو مورد برای انجام چه کاری مناسب هستند. در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه این دو دستگاه پر مصرف کارگاه های نجاری بپردازیم و نقاط قوت و ضعف هر کدام و کارایی شان را بدانیم . پس با ما همراه باشید.

مقایسه میخ کوب شارژی با بادی

مقایسه دو نوع میخ کوب شارژی با بادی

از نظر حمل و نقل

تامین کمپرسور هوا برای میخ کوب های بادی امر مهمی می باشد و این به معنای داشتن یک وسیله دیگر برای حمل و نقل است، بدون توجه به اینکه آیا از طریق برق یا باتری کار می کند، به علاوه اینکه آن به شلنگ هوا و اتصالات نیز احتیاج دارد.

طراحی زیبای ارگونومی 

در استفاده از این دستگاه، وزن اهمیت زیادی دارد و در واقع اولین مشخصه ای می باشد که باید در نظر داشت. در این خصوص باید بیان کرد که مدل شارژی وزن بیشتری نسبت به مدل های بادی دارد. هرچند وجود شیلنگ در مدل های بادی نیز در بعضی از اوقات باعث بر هم خوردن تعادل کاربر می گردد و علاوه بر موارد مطرح شده، کمپرسور آلودگی صوتی ایجاد می کند که از آن نمی توان در منازل مسکونی استفاده نمود. در این صورت ما پیشنهاد می کنیم تا از نوع شارژی یا برقی آن استفاده کنید.



نگهداری و تعمیردستگاه

این که میخکوب های بادی از تعداد قطعات بیشتری ساخته شده اند کاملا درست می باشد اما آنها از میخکوبهای شارژی طراحی ساده تری داشته و تعمیر و نگهداری از آنها نیز فرایند پیچیده ای نیست. لازم است قبل از شروع کار با این دستگاه،می بایست اطمینان حاصل کنیم که شلنگ نشتی نداشته باشد، کوپلرهای اتصال مستحکم شده و دستگاه روغن کاری شده باشد. به طور کلی هرزگاهی باید بازرسی و چک شود تا در صورت وجود مشکل به سرعت بتوان آن را برطرف کرد.اما برای کار با نوع شارژی نیاز به مراقب و نگهداری خاصی نداریم. کار کردن با نوع شارژی این دستگاه ها مطمئنا به سهولت انجام می شود چرا که شلنگ هوا ندارد که به اطراف کشیده شود. صدای بلندی ندارد و به محض اتصال باتری و شارژ دستگاه و بارگیری میخ، دستگاه آماده کار است.

قیمت  محصول

میخکوب های بادی اغلب سبک تر از نوع شارژی هستند و قیمت کمتری نیز دارند. بسته به مارک تجاری، می توان با یک میخکوب بادی با سرمایه کمتری نسبت به مدل شارژی کار را شروع کرد.

کارایی محصول

در مورد کارایی باید گفت، نوع بادی به جز در مواقعی که میخ در آن ممکن است گیر کند، کارایی خوب و تقریبا بی عیب و نقصی دارد و زمانی که شستی دستگاه فشار داده می شود، شلیک انجام می شود. اما در مدل شارژی این امر با تاخیر انجام می گیرد.



مدت زمانی که باید از محصول استفاده کرد 

میخ کوب بادی نیاز به برق دارد و تا زمانی کار می کند که برق باشد و در صورتی که پمپ باد خیلی کوچک باشد، گاهی اوقات باید به آن فرصت شارژ مجدد داد. اما  میخکوب های شارژی نیازی به نیروی برق ندارند و در صورت اتمام شارژ در مدل های دو باطری، فقط  کافی است باتری پر را جایگزین باتری خالی کرد.

نتیجه گیری ما از این محتوا :

بعضی از کاربران این روزها منحصراً به میخکوب شارژی اعتماد می کنند، برخی دیگر از آنها برای کارهای کوچکتر استفاده می کنند و برخی دیگر از کاربران هنوز هم  به استفاده روزمره از میخ کوب های بادی و کمپرسورهای قابل حمل، حتی برای کارهای جزئی، ادامه می دهند. اما باید به این نکته توجه نمود که اگر چه نوع  شارژی ها بهتر از هر زمان دیگری هستند، اما هنوز بزرگتر و سنگین تر  بوده و  می تواند آنها را دست و پا گیر کند. حال این سوال پیش می آید که  چه باید کرد و کدام گزینه را انتخاب نمود؟ در پاسخ باید گفت” می توان هر دو گزینه را انتخاب نمود، در صورتی که هزینه مطرح نیست.” از مدل شارژی برای انجام کارهای جزیی و خرده کاری و از مدل بادی برای کارهای سنگین تر می توان استفاده کرد.

ابزار نجاری...
ما را در سایت ابزار نجاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دکترابزار drabzar بازدید : 864 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 17:52

جارو شارژی  در دسته ی لوازم خانگی قرار دارد که با وزن کم و جا به جایی آسان و  طراحی خاصی خود ، بهترین وسیله جهت تمیز کردن بخش هایی از محیط منازل می باشد . استفاده از جارو برقی با وزن زیادی که دارد، کار سختی می باشد. با این وسیله شما می توانید به بهترین شکل روند نظافت را انجام دهید. لازم  به ذکر است بدانید که این مدل جارو که توسط باطری کار می کند هرگز نمی تواند جایگزین جاروبرقی شود. چرا که قدرت مکش کمتری به نسبت مدل برقی داشته و از آن در زمان هایی استفاده می شود که حجم نظافت کم باشد یا برای تمیز کردن فضاهایی که با استفاده از جارو برقی امکان تمیز کردن آن فضا وجود ندارد یا به اصلاح غیر قابل دسترس است، استفاده می شود. در واقع قدرت جمع آوری زباله در آن نسبت به ابعادش صورت می گیرد. 

اگر قصد دارید تا این ابزار شارژی را خریداری کنید اما اطلاعاتی در رابطه با آن ندارید، این مقاله را مطالعه کرده تا تمامی اطلاعات و نکات لازم پیش از خرید را کسب کنید. در این صورت می توانید با توجه به موارد مطرح شده، بهترین مدل را متناسب با نیازتان خریداری کرده  و از آن نهایت استفاده را داشته باشید. با دکتر ابزار در ارائه بهترین محصولات با ما همراه باشید.

خرید جارو شارژی خوب

معرفی انواع جارو شارژی

انتخاب جاروشارژی نیزمانند تمامی محصولات موجود در بازار با برندها و مدل های متنوع که انتخاب را برای افراد سخت می نماید،از این قضیه مستثنی نمی باشد. اما قبل از هر چیز باید به نوع جارویی که قصد خرید آن را دارید توجه کنید از جمله مدل های دستی یا پارویی.

جارو شارژی دستی

این نوع جارو ها دسته ندارند و به صورت سبک ساخته شده و طراحی جمع و جوری دارند. و به دلیل طراحی انعطاف پذیری که دارند، استفاده از آنها برای تمیز کردن فضاهای غیر قابل دسترس، باریک، قسمت های کج خانه مانند کوشه دیوار، زیر مبل ها و … بسیار مناسب است. مدل های دستی،وزن کم تری داشته و راحت تر جابجا می شوند و برای گوشه ها راحت تر استفاده می شوند . آن ها همچنین برای نگه داری جای کم تری را در بر می گیرند.

جارو شارژی پارویی 

نوع دیگری از جارو که در بازار به فروش می رسد، مدل پارویی می باشد که به مدل ایستاده یا عصایی نیز معروف است. این مدل، برای افرادی با مشکل کمر درد طراحی شده است و می بایست به صورت ایستاده و بدون خم شدن، فضا را تمیز نمایند. آن ها معمولا وزن بیش تری دارند و تنها برای کف استفاده می شوند.

جارو شارژی دوکاربردی

برخی از مدل جارو های موجود در بازار که  قابلیت مکش آب و خاک را دارند با نام دو منظوره به فروش خواهند رسید. این دستگاه ها معمولا از قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات برخوردار می باشند.

فاکتورهای مهم در خرید انواع جارو های شارژی

پیش از خرید هر نوع ابزار و وسیله ای باید به یکسری از فاکتورهای مهم قبل از خرید توجه داشت. در این صورت با کسب اطلاعات لازم می توانید از یک خرید خوب بهره مند شوید . اما در هر صورت ما به شما خرید جارو شارژی را پیشنهاد می کنیم . برای مالکان خانه‌ های کوچک، افراد مسن که قادر به کار کردن با جارو برقی و حمل آن را ندارند، برای تمیز کردن فضای راه پله ها و …این جارو برقی پیشنهاد مناسبی می باشد. در ادامه با ما همراه شوید تا با نکات قبل از خرید آشنا شوید:

عمر باتری و مدت زمان شارژ آن

عمر باطری از المان های مهم خرید می باشد که غالبا بین ۵ تا ۳۰ دقیقه است. مدت زمان شارژ نیز بین ۱تا ۱۶ ساعت  متغیر خواهد بود. هر چقدر که دستگاه کیفیت و باطری خوبی داشته باشد، مدت زمان شارژ آن نیز به مراتب کمتر خواهد شد. لازم به ذکر است که برخی از مدل ها نشانگر شارژ باطری دارند که جزو قابلیت های خوب محسوب می شود. خرید دستگاه با باتری اضافی نیز می تواند برای افزایش عمر باتری راهکار مناسبی باشد.

جنس بدنه دستگاه

در هنگام خرید به جنس بدنه و کیفیت دستگاه توجه زیادی داشته باشید  چرا که این نوع از  ابزارآلات شارژی با طراحی خاص خودشان امکان ضربه دیدن یا افتادن آنها از دست زیاد است. اگر جنس بدنه محصول کیفیت خوبی داشته باشد، کمتر آسیب خواهد دید.

جدا کردن مخزن  و سر هم کردن راحت اجزای آن

همان طور که می دانید، ظرفیت مخزن این جاروها زیاد نیست و به همین دلیل باید دستگاهی را انتخاب کنید که جداسازی مخزن و تخلیه زباله آن به سادگی صورت گیرد. انتخاب دستگاهی با بدنه مقاوم و با کیفیت،می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

مقدار وزن دستگاه

سبک وزن بودن محصول از آپشن های مهم خرید می باشد. هر چقدر دستگاه سبک تر باشد، استفاده از آن نیز راحتر خواهد بود.چرا که از خستگی دست در طول انجام کارجلوگیری می شود. به طور معمول وزن جاروها بین۷ -۳.۲ کیلوگرم  می باشد.

نوع  فیلتر دستگاه

بهتر است دستگاهی با فیلتر قابل شستشو خریداری نمایید. چرا که با این کار میزان مکندگی دستگاه زیاد می شود و در طولانی مدت کارایی و طول عمر دستگاه را افزایش خواهد داد.

قابلیت اتصال سری های مختلف به دستگاه

بهتر است در هنگم خرید به سری های دستگاه نیز توجه داشته باشید . این سری ها استفاده از دستگاه و عملیات تمیز کردن و نظافت را تسهیل می بخشند. سری های مستطیلی، گوشه دار، دایره ای، مثلثی و … نمونه هایی از این سری ها می باشد.

ابزار نجاری...
ما را در سایت ابزار نجاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دکترابزار drabzar بازدید : 138 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 16:28

 

ابزار های اینترنتی و خرید محصولات در تهران

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و خرید محصول به صورت اینترنتی، مسافت های جغرافیایی را برای خرید از بین می بریم و افراد در هر کجای ایران ، شمال جنوب غرب شرق، قادر خواهند بود به راحتی از شهر تهران خرید خود را انجام دهند.دکتر ابزار  یکی از فروشگاه های آنلاین معتبر است که انواع ابزارهای بادی،برقی، دستی، تجهیزات گاراژی، کارگاهی،نجاری، جوشکاری و همچنین یراق آلات را ارائه می دهد. شعار این فروشگاه آنلاین “با ما متخصص شوید” می باشد. یعنی این فروشگاه از یک بانک جامع اطلاعاتی بهره مند است که به راحتی می توان مشخصات فنی تک تک محصولات را مشاهده و با یکدیگر مقایسه نمود.در ضمن خدماتی دیگر از این مجموعه مشاوره رایگان پیش از خرید آنلاین و ارسال فوری می باشد.

خرید ابزار برقیخرید انواع ابزار برقی در فروشگاه اینترنتی دکتر ابزار

نحوه خرید ابزار در تهران به صورت عمده و کلی

شرکت ها، کارخانجات و عموم مردم قادر خواهند بود تا ابزار و یراق مورد نیاز خود را به صورت عمده از دکتر ابزار خریداری کنند. یکی از مزایای خرید از این فروشگاه، خرید با نازل ترین قیمت و ارسال فوری به تمامی نقاط کشور در نظر گرفته می شود. تنوع محصولات با قیمت های متنوع از برندهای مختلف و معتبر دنیا تا برندهای ارزان قیمت و متفرقه، این فروشگاه را نسبت به فروشگاه های دیگر معتبر کرده است.

فروش ابزار و یراق در تهران

خرید ابزار های ارزان قیمت در تهران

اگر به دنبال این هستید که یک خرید با قیمت ارزان داشته باشید، بهترین فروشگاه آنلاین ابزار را انتخاب کرده اید. چرا که محصولات ارزان قیمتی که در این فروشگاه ارائه می گردد، از کیفیت و کارایی مطلوبی برخوردار می باشند و افراد می توانند کارهای نیمه صنعتی و خانگی خود را با این محصولات به نوعی پیش ببرند. این محصولات ارزان قیمت از برندهای چینی انتخاب شده اند که به دلیل اینکه گارانتی ندارند، با قیمتی ارزان به فروش می رسند. اما باید خاطر نشان کرد که در صورت خرابی دستگاه، تعمیرات آنها به راحتی انجام می گیرد. چرا که قطعات آنها در دسترس بوده و با قیمتی مناسب در بازار به فروش می رسند.

 
ابزار نجاری...
ما را در سایت ابزار نجاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دکترابزار drabzar بازدید : 130 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 15:29

خبرنامه